Kort verslag 2e week - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Anitra Schipaanboord - WaarBenJij.nu Kort verslag 2e week - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Anitra Schipaanboord - WaarBenJij.nu

Kort verslag 2e week

Door: Anitra Schipaanboord

Blijf op de hoogte en volg Anitra

07 September 2008 | Zweden, Skövde

Beste vrienden en familie,

Met een grote bus pringles en de radio op Nederlandse muziek begin ik aan mijn tweede verslag. Het is vandaag rustig, niet gek ook want we hebben gisteren het eind feest gehad van de introductieperiode. In de huiskamer zitten de huisgenoten te kijken naar formule 1, iets wat mij geen bal kan schelen dus heb ik mooi even tijd voor een blog.

Deze week heb ik voor het eerst echt colleges gevolgd. Maandagavond om 17.15 tot 19.00 de eerste Zweedse les van lerares Gunilla. Moet zeggen de uitspraak is niet makkelijk maar op zich voor een Nederlander is de geschreven tekst goed te volgen. Zie de video voor het Zweedse kikker lied! Verder dinsdag twee colleges International Financial Markets & Institutions. Woensdag weer een college Zweeds op dezelfde tijd en donderdag Financial Markets.

Geen slecht vooruitzicht dus met weekend vanaf donderdagmiddag 15.00. Dit ben ik niet meer gewend! Vrijdag nog wel een meeting, in de mail stond: Urgent Meeting. Wat bleek de hele meeting was een grap en we werden ontvoerd door de lokale studentenvereniging. Met de hele groep exchange studenten moesten we door de stad met vlaggen. Zie foto's!

En tot slot.. gisteren naar Gothenburg geweest en met een gids langs de grootste bezienswaardigheden gegaan. Grootste fout.. camera vergeten!

Gelukkig heb ik medestudenten die mij nog wat foto's zullen toesturen, dus deze volgen nog.

Wat de foto's betreft, deze met dank aan mijn opa en oma Schipaanboord. Zij hebben voor mij foto en video ruimte op deze site aangekocht. Bedankt! Echt super lief!

Ik ga maar eens oefenen op mijn Zweedse uitspraak. Tot de volgende blog!

Anitra


  • 11 September 2008 - 08:41

    Myrte:

    Hey Anitra !!!
    Ik zie dat je het erg naar je zin hebt in Zweden! IK ZEI HET TOCH!!! ;-) En super leuk dat je zweedse les hebt genomen joh!!! lache man! Als je terug bent moet je mij maar het een en ander leren, ik weet nogsteeds alleen Känslig Fraga!! haha!:P
    Wij missen je al wel op het werk, (ondanks dat ik vakantie heb haha), maar nu Wendelina ook weg is is het wel erg stil ineens! En druk :O

    Hey meid! heel veel plezier nog daar! en geniet er van!
    Maar zo te zien op je site gaat dat wel lukken!

    CU soon!

    XXXjes Myrte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Skövde

Mijn eerste reis

Studeren in Zweden

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2008

Twee weekjes met Sebas

21 September 2008

Molens, gestolen fietsen en pindakaas

14 September 2008

Het 3e weekje

07 September 2008

Kort verslag 2e week

31 Augustus 2008

Eerste week in Zweden
Anitra

Studeren in Zweden

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 18534

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 01 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: