Molens, gestolen fietsen en pindakaas - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Anitra Schipaanboord - WaarBenJij.nu Molens, gestolen fietsen en pindakaas - Reisverslag uit Skövde, Zweden van Anitra Schipaanboord - WaarBenJij.nu

Molens, gestolen fietsen en pindakaas

Door: Anitra Schipaanboord

Blijf op de hoogte en volg Anitra

21 September 2008 | Zweden, Skövde

Gestolen fietsen, je zou zeggen: Typisch hollands! Nou niet dus! Mijn eerste indruk van Zweden was dat het een enorm veilig land is waar iedereen zelfs al op tien meter afstand stilstaat als je het zebrapad nadert. Niets bleek minder waar te zijn. Zondag ochtend vond ik namelijk in plaats van een fiets alleen een doorgeknipt slot op de grond naast het appartementencomplex. Jammer natuurlijk, maar nog geen man overboord!

Deze week stond voornamelijk in het teken van genieten van Zweden. Weinig les en vooral erg vaak gezellig koken met de huisgenoten, het welcome dinner, bowlen en een kasteelbezoek.

Natuurlijk vraag je je nu af: Maar hoe zit het dan met die molens en pindakaas? De pindakaas komt uit mijn surprisepakket dat ik vrijdag in Skövde ontving. Sebastiaan had als verrassing voor mij een heel pakket gemaakt met enorm veel lekker eten als pindakaas, mijn favoriete mayonaise, flesje rose en een super lieve kaart die zingt: “The only one for me is you!”.

Molens… ja ik heb ze gevonden! En niet een, heb er meteen twee gezien. Zaterdag was een stralende dag voor een uitstapje en daarom besloten wij met een groep bestaande uit: Bas (Nederland), Stefan, Manuel, Jan, Simon (Duitsland), Aurora (Frankrijk) en Heidi (USA) en mijzelf naar Kasteel Läckö te gaan. De heenweg begon al goed, al zingend “Country roads, take me home, to the place I belong, West Virginia” konden we genieten van de meest fantastische landschappen in Zweden en natuurlijk de molens. Eenmaal daar zijn we met een tour door het kasteel geweest, wat een tegenvaller was want ik begreep maar bar weinig van het Zweeds van de gids. Naderhand hebben we op eigen initiatief nog wat rondgelopen door de tuinen van het kasteel en wat foto’s genomen bij het water. Na het bezoek bleek iedereen hongerig en behoefte te hebben aan bekend eten. Mac Donald’s bleek de oplossing.

Zaterdagavond hebben de Duitsers de tweede verdieping (ja dat is mijn verdieping) op zijn kop gezet onder het mom: Oktoberfest! Erg veel bier, kaas en schlagermuziek.

Als je me vraagt wat nu het leukste is dat ik deze week gedaan heb, dan is de keuze erg snel gemaakt. Het welcome dinner afgelopen woensdag was beslist de grote topper van de week. Welcome dinner houdt in dat er een drie gangen dinner wordt geserveerd voor alle exchange students en dat er tijdens het eten entertainment is vanaf het podium en naderhand is de bar geopend. Vooral de optredens waren goed!

Volgende week weer een nieuw verslag.

Groeten vanuit Zweden,

Anitra

  • 26 September 2008 - 11:19

    Jolanda:

    Heeeey Tra, Wat leuk om even een kijkje in Zweden te krijgen. Dat ziet er een stuk levendiger uit dan Antwerpen!!!! Gelukkig! Dikke zoen,

    Jolanda

  • 27 September 2008 - 20:30

    W. Schipaanboord Sr:

    Hallo Anitra en Sebastiaan

    Zeer attent van jullie dat je weet dat wij ook op vakantie gaan, juist op het moment van het bezoek aan Oslo

    Zeker een hele beleving geweest.

    Veel succes en tot ziens

    Opa en Oma Schip

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Skövde

Mijn eerste reis

Studeren in Zweden

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2008

Twee weekjes met Sebas

21 September 2008

Molens, gestolen fietsen en pindakaas

14 September 2008

Het 3e weekje

07 September 2008

Kort verslag 2e week

31 Augustus 2008

Eerste week in Zweden
Anitra

Studeren in Zweden

Actief sinds 31 Mei 2008
Verslag gelezen: 1960
Totaal aantal bezoekers 18488

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 01 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: